Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Realistiske tørfluer!

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Realistiske tørfluer!
    Sendt: 03 Maj 2019 kl. 21:46
Jeg har i mange år haft tørfluefiskeriet her i Danmark, øverst på min ønskeseddel, og har dyrket det intens i over 50 år.
Som fluebinder, har jeg haft hele udviklingen med, fra fjervinger - til moderne trykte vinger, og reelt er jeg til det hele, har brugt det og fået min part af fine ørreder og Stallinger.

Da firmaet J:Son, begyndte at lave deres sortiment, men vinger, måleredskaber og rigtig meget praktik tilbehør, var jeg straks over deres varer, det var virkelig flot lavet.

Nu var det ikke nyt for mig, selv ideerne, da jeg i flere år har lavet mine egne trykte ting, men kvaliteten af J:Sons ting er meget høj.

Nu har jeg desværre ikke været hele vejen rundt med praktisk fiskeri, med J:Sons forskellige tiltag, jeg har ganske enkelt ikke fysikken mere til at tosse rundt mange timer i ugen, så jeg må indrømme at jeg måske skal trække på andres praktiske erfaring, med J: Sons varer.

Hvordan er de praktiske erfaringer eksempelvis, med deres fortrykte / brændte vinger? er der nogen fra forummet, som vil kommentere omkring brugen af de materialer.

Jeg synes, at de vingematerialer, som brændes med vingebrændere, er for tynde, men det er kun min mening, set ud fra de trykte vinger jeg selv laver.

Dog kan de helt store majfluers vinger sno forfanget meget voldsomt, men da har J:Son løst dette med en lille plastic kardanaksel, som virker udemærket, de genere ikke fiskene under praktis fiskeri, det betyder at ens forfang ikke snoes så voldsomt.

For dem, som ikke kender J:Sons varer, så prøv at skimme J: Son hjemmesiden.

Lad mig hører, om der er nogen der erfaring med praktisk fiskeri med J:Son produkter.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum