Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørlægning af vandløb

 Besvar Besvar
Forfatter
Mark Troels Oddersborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyfisher@Denmark Avatar

Tilmeldt:: 13 Apr 2019
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyfisher@Denmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørlægning af vandløb
    Sendt: 06 Maj 2019 kl. 20:07
Jeg, nærmest, stortuder, når jeg ser det lokale vandløb løbe tør for vand, pga. at en bonde skal spare på sit strømforbrug, og kun lukker vand ud af stemmeværket når HAN skal bruge strøm, ellers er der lukket i de sidste 20 timer af døgnet.

Dette resultere i at SAMTLIGE gydebanker er 100% tørre, når vi har en tørkeperiode, hvor vandet er lavt i åen i forvejen - før denne (mis)brug af åens vand, var der ALTID en strøm/vand i HELE åens længde.

Der er desværre IKKE nævneværdige tilløb, til åen, nedstrøms stemmeværket, som eventuelt kunne holde vandstanden oppe.

Åen har/havde en god opgang af gydefisk, nok mest pga. de massive udsætninger "Havørred Fyn", har fortaget, men den "naturlige" yngel kan, især hvis det er varmt, findes døde i betydelige mængder, sidste sommer var slem, her tror jeg at dødeligheden var tæt på 100%, noget jeg ALDRIG har set i denne å før.

Hvorledes skal man gribe dette problem an, og få stoppet en sådan "fisketerrorist" ?
Livet ER for kort til arbejde, når det er muligt at fiske
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2019 kl. 16:38

Hej Mark

Jeg er ret sikker på at de skal lukke vand ud så den ikke løber helt tør !

Sidste sommer var rigtig hård ved alle vores vandløb.

Jeg vil forslå dig at tage kontakt til vores vandløb udvalg i Svendborg sportsfiskerklub som du jo nok kender.


Ellers kan du tage kontakt til Kaare Manniche Ebert som gør et kæmpe arbejde for vores vandløb.




Til top
 Besvar Besvar

Skift forum