Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny blink/spinne stang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny blink/spinne stang.
    Sendt: 25 Jun 2019 kl. 23:38
hej

Er interesseret i at begynde med blink fiskeri efter laks i Norge.

Vil gerne høre hvilke stangfabrikat ( er) jeg skal koncentrere mig om,når jeg ønsker en
10-11” stang til det tunge juni fiskeri med blink og spinnere i den tunge ende 30- 60 gram.
Vil benytte fastspolehjul med traditionel nylonliner ikke flettede!

Lars


Redigeret af lmehl - 25 Jun 2019 kl. 23:45
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2019 kl. 10:06
Hej Lars.

Nu ved jeg ikke om du har tænkt dig at investere dyrt i en stang til det omtalte fiskeri, men hvis du vælger en dyr stang, så går jeg ud fra, at du vil bruge den i DK også - eller?

Skulle jeg vælge en stang kun til tungt fiskeri i Norge, så kunne jeg finde på at købe den her:

Den kan sagtens bruges på kysten - i åen og også til kastefiskeri fra båd, men den er til at betale!

Da disse stænger har et meget fint håndtag, hvor man kan holde godt ved, når stor laksen skal håndteres, og stangen samtidig er monteret med en fin stor bund dub, så kan man reelt passe godt på stangen, blandt sten og fjeld, og jeg tvivler på at klingen kan belastes så meget at den knækkerWink

Mvh
Per Karlsen.



Redigeret af PK - 26 Jun 2019 kl. 10:11
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2019 kl. 12:48
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2019 kl. 20:31
Hej

Tak til jer begge for de to forskellige valg muligheder.

Dem vil jeg kikke lidt nærmere på ilden jeg beslutter mig!
Til top
MICHAEL ROLSNER Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ROLSNER

Tilmeldt:: 19 Mar 2007
Geografisk: Billund
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ROLSNER Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2019 kl. 09:43
http://123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=210962
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum