Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af stænger

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opbevaring af stænger
    Sendt: 24 Jan 2020 kl. 11:35
Har alt for meget grej og især stænger der bare står og fylder i beboelsen og overvejer derfor at smide det på loftet.

Vil derfor høre, om der sker noget ved at hænge nogle rør på loftet og lægge de stænger der ikke bruges heri?

Der bliver jo temmelig varmt om sommeren og koldt om vinteren på loftet men betyder det noget for stængerne? Kan de holde til det? Skal de evt indpakkes i noget?

Gode råd og erfaringer modtages gerne. 
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 14:18
hmm... hvis der er fugtigt kan korkhåndtag rådne - det er trods alt bare bark fra et træ... og stangøjer kan få kooression hvis belægningen har skader.. 
Mvh Finn
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 15:16
Jeg har haft nogle fiskestænger i mere end 10 år i et sommerhus i Sverige der er udsat for frost og fugt og dem er der ikke sket noget.Og de har bare ligget i deres stangposer på loftet.

Kork bliver også brugt i både terrarier og akvarier og i vinflasker uden at rådne,  Jeg har aldrig oplevet at nogle af mine er gået i forrådnelse de er nok mere udsat når man fisker med dem end de ligger på et loft med en lille smule kulde eller fugt.

Jeg vil være mere bekymret over mus der kan være nogle sataner ved stangposer.


Redigeret af Kevin rostrup - 24 Jan 2020 kl. 15:17
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 17:47
For at undgå mus og andre skadedyr forlyster sig med grejet på loftet, ville jeg bare anskaffe et ganske alm. drænrør i pvc og få denne lukket godt og grundigt i begge ender. Brug evt en galvaniseret plade i begge ender. Bor derefter et hul eller to i hver plade og træk derefter en rustfri tråd indvendigt i røret for at spænde pladerne fast.

Mvh
Allan J.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 17:52
Jan - Hvis du har stænger der bliver fisket fisk med...du ved mange og sådan ...da vil du opleve at evt. letløbende gnavere vil æde den del af håndtaget der smager af fisk...En uopmærksom vinter fik jeg gnavet det øverste lag af alle mine havstænger...Det så ud som om nogen møjsommeligt havde brugt et micro stemmejern og mejslet .... 2 mm af alle mine stanghåndtage... helt utroligt...og helt ulideligt...

I dag er der altid 22 armerede fælder på loftet - som i disse dage hvor det er koldt ...får besøg i ny og næ

(Jeg bor i en lille skov i et hus fra 48 og mus er uundgåeligt)

Venligst Jesper    
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 19:36
Hvad jeg tidligere har gjort var bare at opbevare stangrørene på loftet og stængerne i nogle bedrollers under sengen. Stængerne fylder væsentligt mindre uden rør og kan pakkes tæt, så kan man have et rør liggende til at tage med på tur (hvor der kan være 3-4 stænger i). Det fungere ihvertfald når vi taler 4-delte fluestænger.

Redigeret af Rasmus Elvekjær - 25 Jan 2020 kl. 23:04
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 20:23
Tænker lidt ikke man kunne bruge et kloakrør med propper i enderne og måske nogle lufthuller. Tror ikke vi har mus på loftet har ihvertfald aldrig konstateret sådanne men hvis stængerne hænger i et rør på spærene og evt inde i et lukket rør så kan mus forhåbentlig ikke komme til dem.

Er mere nervøs for den høje temp for der kan jo nemt blive 50-60grader om sommeren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum