Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke Waders ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas kjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Libas

Tilmeldt:: 30 Maj 2019
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Libas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke Waders ?
    Sendt: 11 Maj 2020 kl. 19:46

 Jeg har nu været ude og prøve  kystfiskeriet  af nogle gange. Jeg finder stor glæde ved fiskeriet, men er ret ærgelig over at skulle pille tang af krogen efter hvert andet kast. Så vil gerne ud over første tang bælte.

Nu vil prøve at komme ud i et par Waders, bare nogle billige i første omgang. Hvis hobbyen holder ved, vil jeg købe noget kvalitet næste år. 
Så anvendelighed/ komfort vægter jeg højere end holdbarhed.

Jeg har kig på 2 billige par i Harald Nyborg, men har ingen idé, hvilke man skal vælge, så kunne godt bruge et godt råd ?

Jeg vil hovedsageligt fiske mellem kl. 05 - 12 ,hvis det har nogen betydning.

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dam-waders-h2o-filtsal-46-47

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dam-waders-hydroforce-44-45

Mvh. 
Nybegynderen
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2020 kl. 20:30
Hej Thomas

Jeg vil næsten sige, at det er et must, at have filt såler på kysten, og neopren waders bliver du glad for i den kolde tid, specielt, hvis du vader dybt ! Så køb du sådan et par, det er et godt sted, at starte...Smile
Til top
Thomas kjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Libas

Tilmeldt:: 30 Maj 2019
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Libas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2020 kl. 20:55
Tak for rådet Lars.
Havde ikke selv tænkt det var så væsentligt med filtsålerne.
Jeg vil straks købe et par neopren med filt, og fortsætte jagten på noget sølv Wink
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2020 kl. 21:52
Hvis der er meget skidt i vandet (populært kaldet "fedtemøg"), så kan du evt. prøve, at skifte trekrogen ud med en enkeltkrog, det afhjælper det noget ! Wink
Til top
Thomas kjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Libas

Tilmeldt:: 30 Maj 2019
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Libas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2020 kl. 22:35
Det vil jeg prøve Thumbs Up Tak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum