Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitcane - "Norden"

 Besvar Besvar
Forfatter
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Splitcane - "Norden"
    Sendt: 18 Sep 2020 kl. 18:00
Hej.
Jeg var ude hos en ældre bekendt for, at se på noget gammelt fiskegrej. Han havde efter sin far arvet 3 splitcane stænger. To flue- og en spinnestang. Den ene fluestang var med to forskellige spidser, sikkert så man kunne fiske med forskellige flueline vægt. Men det var navnet Norden der fangede min opmærksomhed. Jeg synes jeg har hørt/læst om det i nogle gamle artikler - måske Sportsfiskeren. 
Er der nogen der kender til stænger fra "Norden"? På den ene stang stod der foruden Norden også Jesper. Der var også skrevet et navn foruden Norden på de to andre, men jeg kunne ikke rigtig se, hvad der stod.
Min bekendte fortalte, at stængerne var købt i Års hos den lokale isenkræmmer som hed Otto Rasmussen, for rigtig mange år siden.
Hvis der er nogen der har lidt historie/viden om stængerne/Norden, vil jeg være meget taknemlig. På forhånd tak.
VH. Bent

Med venlig hilsen
Bent
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2020 kl. 19:51
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum