Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reje øjne

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reje øjne
    Sendt: 21 Okt 2020 kl. 15:57
Jeg har op gennem tiden brugt en masse forskellige ting, som reje øjne.

Jeg har selvfølgelig lavet dem selv, men jeg synes det lidt bøvlet, men løsninger i dag er så at købe færdige flotte reje øjne, men det koster det hele.

Jeg fandt for mange år siden en løsning, som passede fint til mine personlige reje mønstre, nemlig at se på hvad moderne gardiner / persienner hejses med, altså de kædetræk, som hejser gardiner / persienner.

De laves i flere udførsler, nogle som egner sig til kugleøjne, og så en type, hvor der er ca. 10 mm. mellem kuglerne lagt på en stærk snor, det funker fint, som øjne.

Der findes flere farver, men den sorte udgave bruger jeg i dag, til de fleste af mine rejer.

Normalt ville en reje blive belastet (Hvis dette ønskes), men i de sidste åringer, har jeg belastet mine rejer a la goldkopf nymfer, altså med en kugle foran, nogle gange også i tungsten, og jeg variere vægtene og farverne efter, hvor dybt jeg vil have fluen ned i vandsøjlen.

På billedet er her vist en lys reje, med let belastning, og øjne af omtalte kædetræk, her i sort.

Rejen har en hale, af naturfarvet opussom.

Krop: Grålig blanding af grå kanin dubbing + lidt regnbue flash.

Kroppen er twistet med:

Natur opussom underuld + tan farvet CDC fjer + lys grå SLF dubbing.

Hoved / vægt: 4 mm. tungsten rør kugle i fluo. hvid.


krog, valg fri reje kroge!



Ovenstående reje er slet ikke et tosset valg i efteråret. Dog tror jeg af fiskene tar dem for mysis, de er normalt mave indholdet sammen med meget lyse, men små sandrejer.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 21 Okt 2020 kl. 16:01
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum