Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindetråd PE.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindetråd PE.
    Sendt: 13 Mar 2021 kl. 14:05
Jeg har gennem en længere årrække, faktisk fra de første Fireline kom frem i de tynde diametre, brugt fusions liner, som bindetråd, i min daglige fluebinding.

Jeg bruger reelt fusionsline fra 0,07 mm. til 0,12 mm. til næsten alt mit binderi, men nogle typer liner kræver, at det låses med sekundlim, men i nogen grad, kan det også løses, hvis man holder snuden væk fra dampene!

Fordelen ved brug af fusions liner, til bindetråd, var i første omgang at bruge de brugte spinne liner, så lå disse ikke og flød tilfældige steder, og det har virket fint for mig, ganske få viklinger, gør at ens fluer, får et godt udseende!

I denne tid er jeg gået igang med at binde tørfluer igen, jeg har haft pause siden 2006, så her i denne covid 19 tid er der dømt hjemme tid, så kan jeg lige så godt få bundet op, da der ligger 1. kl. nakker og kroge an masWink

Jeg har i længere til søgt efter fusions liner under 0,10 mm., men dels har de været svære at finde + det koster stadig at købe fusions liner, især her landet, så jeg har søgt på nettet, og hvis man kan vente på at bestillingen lander, så er et sted som hjemmesiden JOOM, fakstisk et god sted at købe fusionsliner.

Jeg køber normalt 300 m. spoler, som ligges over på symaskine spoler, og ja små 40 kr. for 300 m. - 0,07 mm. oliven bindetråd, er vel ok pris. Leveringstid svinger, det samme med prisen, men jeg har med stor tilfredsstillelse brugt den her line:

https://www.joom.com/da/products/5b20ea788b4513011c4debc2

Jeg har dog ikke brugt den til spin, men til fluebinding er den meget stærk, også hvis man vil lave hårfluer, dog skal man lige styre, hvor meget man strammer til, tråden er så tynd, at den kan virke som en sav, men med lidt øvelse, så går det fint.

Blot til orientering!

Mvh
Per Karlsen.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum