Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mirage - en tør flue.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mirage - en tør flue.
    Sendt: 26 Apr 2021 kl. 19:17
Jeg har nu i mere end 50 år rodet med nye typer mønstre til det danske tørflue fiskeri. Der er virkelig fundet på, og jeg har især til de små døgnfluer, være obs på at få lavet noget simpelt og effektivt fangende overfor bækørreder og stalling.

Jeg må indrømme, at jeg har taget mønsteret Mirage til mig, mere simpelt bliver det ikke, og ja, det mønster fanger fisk alle steder, er lynhurtig at binde, og jeg vil godt slå på tromme for selve fluetypen:

Skim linket her:
http://www.tomsutcliffe.co.za/rss-feed/item/883-from-my-fishing-notes-%E2%80%93-step-by-step-tying-of-the-mirage-dry-fly-an-awkward-trout-a-perfect-day-with-the-choroterpes-mayfly-and-bob-wyatt-on-trout-and-tippet-diameter.html

Jeg har lavet lidt om på fluetypen, så man også kan få mygge imitationer og andet, prøv typen i P&T og se, hvor effektivt det erWink

mvh
Per Karlsen

Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2021 kl. 11:20
Hej Per

Super fint mønster - jeg kan godt lide både transparens på fluen gennem materialevalget og samtidig farvetonerne, der jo naturligvis kan varieres alt efter art. Spændende! 

Tak for et godt indlæg.

Ronny
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2021 kl. 12:31
Hej Ronny.

Ja, det Mirage, er jo noget, som kunne give stof til eftertankeWinktænk blot på, hvad der er brugt af tid igennem årene, for at finde de rette mønstre, det kunne reelt have været klaret med Mirage, som kunne tage over, så må der vel være kommet mere fisketid eller?

Jeg er har nu altid godt kunnet lide at sidde og nusse med de kære tørfluer, og ja der brugt rigtig meget tid ved fluestikket, men ok, den tid er brugt godt, men jeg drømmer stadig om det forrygende tørfluefiskeri, vi havde i 90'erne, indtil fætter Skarv blev lige lovlig sulten.

Desværre indhenter alderen os, så jeg tror desværre ikke, at jeg i min levetid vil opleve sådan et fiskeri igen, men så må vi jo nøjes med det som erCry

Knæk og bræk
fra Per Karlsen.
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2021 kl. 13:05
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2021 kl. 13:39
Enkel og effekttiv 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum