Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af stang til kyst og elv

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af stang til kyst og elv
    Sendt: 16 Dec 2021 kl. 11:01
Er der nogen, som har erfaring med disse stænger til kystfiskeri omkring Sjælland og laksefiskeri ved Lagan:

Scierra High Mile og Savage Gear Furion samt Sportex Salmon

Det er jo nogle kostbare stænger til 3-4000 kr, som jeg ikke lige uden videre vil investere i.
Venlig hilsen Ole
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2021 kl. 13:24
Hej Ole 

Jeg har ikke konkret erfaring med de 2 stænger du nævner, men min egen erfaring siger mig at du ikke finder en stang der kan det hele - og hvis du beslutter dig for kun en stang til både kyst & Svensk lakse fiskeri så kan du ikke undgå at det bliver et kompromis.

Jeg ville tage en 9 fods til kysten med en kastevægt op til 25 G. og en 11 fods til det Svenske på op til 50-60 G. I kastevægt. 
(Når der er meget strøm i Lagan skal der noget bly/jern til at holde grejet nede ved bunden) 

Om du vælger Scierra stangen eller SG Furion burde komme ud på et, da de vist er den samme klinge fra den samme grossist.

Håber du kan bruge det til noget.

- Nick
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2021 kl. 15:33
Jo, det kan. Du anbefaler nemlig at holde mig til Savage Gear og Scierra til kystfiskeri. Bl.a. Fordi de begge har klinger med Toray kulfiber. Derimod skal jeg have en anden stang til lakse- og torskefiskeri, som tåler mere vægt. Der kunne Sportex komme i spil.
Er det rigtigt forstået?

*Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum