Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Forum Start Forum Start > Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp


Vælg et emne under hjælp
Oprettelse af bruger og at logge ind i forum
Hvorfor kan jeg ikke logge ind?
Skal jeg oprettes som bruger?
Mistet adgangskode
Er oprettet som bruger, men kan stadig ikke logge ind.

Brugerindstillinger og forumindstillinger
Hvordan ændrer jeg mine forumindstillinger/profil?
Tidspunkt og dato er ikke indstillet til min tidszone.
Hvad betyder min rang?
Kan jeg selv ændre min rang?
Hvilken web browser kan benyttes?

At sende beskeder
Hvordan opretter jeg et emne i forummet?
Hvordan sletter jeg en besked?
Hvordan redigerer jeg en besked?
Hvordan tilføjer jeg en underskrift til mine beskeder?
Hvordan opretter jeg en afstemning?
Hvorfor er der et forum jeg ikke kan se?
Mit indlæg vises ikke, is ‘Hidden’, or ‘Pending Approval’
Om Internet Explorer WYSIWYG

Beskedindstillinger
Hvad er BBcodes?
Kan jeg benytte HTML?
Hvad er Smiley´er?
Kan jeg uploade billeder?
Hvad betyder 'Emne Lukket'?

Bruger-grupper
Hvad er en Forum-administrator?
Hvad er en Forum-moderator?
Hvad er bruger-grupper?

At sende personlige beskeder
Hvad er Private Beskeder?
Jeg kan ikke sende personlige beskeder.
Jeg kan ikke sende personlige beskeder til bestemte brugere.
Hvordan kan jeg forhindre nogen i at sende mig personlige beskeder?

RSS Feeds
Hvad er RSS Feed?
How Do I Subscribe to the Forums RSS Feeds?

Calendar System
Hvad er Kalender System?
Hvordan opretter jeg en Kalender Begivenhed?


Oprettelse af bruger og at logge ind i forum
Hvorfor kan jeg ikke logge ind?
Du skal indtaste dit valgte brugernavn og adgangskode for at få adgang til forummet. Hvis du ikke har oprettet dig som ny bruger, skal du først gøre det. Hvis du er oprettet som bruger, og stadig ikke kan få adgang til forummet, skal du sikre dig, at cookies er slået til i din browser. Det kan ligeledes være nødvendigt, at du tilføjer dette websted til din browsers liste over websteder du har tillid til. Hvis du er blevet udelukket (banned) fra forummet, har du ikke adgang til at logge ind. I tilfælde af udelukkelse kan kun Forum-administratoren give dig adgang.
Til top

Skal jeg oprettes som bruger?
Det er Administrator, som bestemmer om du skal oprettes som bruger for at kunne oprette emner og sende beskeder i forummet. Fordelen ved at blive oprettet som bruger er, at du har adgang til flere funktioner. Det tager kun et par minutter at blive oprettet som bruger, så det er det nemmeste hvis du vil have flest muligheder i forummet.
Til top

Mistet adgangskode
Gå ikke i panik hvis du har glemt eller mistet din adgangskode. Tryk på 'Log ind'-knappen, og nederst på logind-siden er der et link til en side hvor du kan bede om at få tilsendt en ny adgangskode pr. email. Hvis ikke du under din oprettelse har angivet en gyldig email-adresse i din profil, skal du kontakte Forum-administratoren for at få en ny adgangskode.
Til top

Er oprettet som bruger, men kan stadig ikke logge ind.
Hvis det er meget længe siden du har oprettet indlæg eller beskeder i forummet, har Forum-administratoren muligvis slettet din profil for at spare plads i databasen til de mere aktive brugere.
Til top

Brugerindstillinger og forumindstillinger
Hvordan ændrer jeg mine forumindstillinger/profil?
Når du er logget ind i forummet kan du ændre dine forumindstillinger og redigere din profil ved at trykke på 'Redigér profil'-knappen.
Til top

Tidspunkt og dato er ikke indstillet til min tidszone.
Det tidspunkt der vises i forummet er afhængig af serverens placering. Hvis serveren er placeret i et andet land, end det du opholder dig i, vises tidspunktet som lokal tid i det pågældende land. For at få vist det korrekte tidspunkt skal du i din profil angive antallet af timer, som din lokale tid afviger fra serverens tidsangivelse. Forummet er ikke i stand til at skelne mellem sommer -og vintertid, som derfor skal indstilles manuelt.
Til top

Hvad betyder min rang?
Rang bruges til at vise hvilken bruger-gruppe man hører til i forummet, f.eks. kan administratorer og moderatorer have en særlig rang. Rangen afgør desuden hvilke funktioner forskellige brugere har adgang til.
Til top

Kan jeg selv ændre min rang?
Normalt kan man ikke selv ændre sin rang, men såfremt Administrator har slået rangstige-funktionen til, vil man automatisk stige i rang når man har skrevet et bestemt antal beskeder i forummet.
Til top

Hvilken web browser kan benyttes?
All of the latest, most popular, web browsers on both Windows XP, and the Apple MAC OS X can be used with this forum, including; Internet Explorer, Mozilla, Firefox, Safari, Netscape, Opera, and other variants of these browsers. Although all these browsers can be used for this forum, we highly recommend using Firefox on all platforms.
Til top

At sende beskeder
Hvordan opretter jeg et emne i forummet?
Tryk på den relevante knap på forum eller emnesiden hvis du ønsker at sende en besked. Det er Administrators opsætning af forummet der afgør om du skal logge ind før du kan sende beskeder. Det fremgår af emnesidens nederste højre hjørne hvilke funktioner du har adgang til i det enkelte forum.
Til top

Hvordan sletter jeg en besked?
Du kan slette dine egne beskeder, såfremt Administrators opsætning af forummet tillader dette. Hvis en anden bruger har besvaret din besked, kan du dog ikke slette den. Kun Administrator og Moderatorer kan slette andres beskeder.
Til top

Hvordan redigerer jeg en besked?
Du kan redigere dine egne beskeder, såfremt Administrators opsætning af forummet tillader dette. Afhængig af Administrators opsætning af forummet vil beskeden herefter vise brugernavn, tid og dato for redigering.
Til top

Hvordan tilføjer jeg en underskrift til mine beskeder?
Såfremt Administrators opsætning af forummet tillader det, har du mulighed for at tilføje en underskrift som vises i bunden af hver besked du sender. Ønsker du at benytte en underskrift i dine beskeder, skal du først oprette underskriften i din profil. Når du herefter ønsker at få vist underskriften skal du afkrydse feltet 'Vis underskrift' i bunden af beskedformularen.
Til top

Hvordan opretter jeg en afstemning?
Såfremt Administrator har givet dig adgang, vil du på forum -og emnesiden kunne se en knap med titlen 'Opret afstemning'. Når du opretter en afstemning skal du angive et afstemningsspørgsmål og mindst to svarmuligheder. Du kan bestemme hvorvidt hver bruger må stemme en eller flere gange (multiple stemmer).
Til top

Hvorfor er der et forum jeg ikke kan se?
Visse fora er oprettet således, at kun visse brugere eller brugergrupper har adgang til dem. Kun Administrator eller Moderatorer kan give dig adgang til et lukket forum.
Til top

Mit indlæg vises ikke, is ‘Hidden’, or ‘Pending Approval’
This means that you have submitted a New Post or Topic to a forum that requires the a forum admin or moderator to approve your post before it is displayed to other members or the general public. The Post is still available for the member who submitted the Post to edit or delete during this time.
Til top

Om Internet Explorer WYSIWYG
Såfremt du benytter Internet Explorer 5+ (kun windows), Netscape 7.1, Mozilla 1,3+, Mozilla Firebird 0.6.1+, og såfremt Administrator har slået denne funktion til, vil du kunne se WYSIWYG-editor til at sende beskeder med (WYSIWYG = What You See Is What You Get). Hvis du oplever problemer med at benytte WYSIWYG-editoren kan du slå denne fra i din profil.
Til top

Beskedindstillinger
Hvad er BBcodes?
Forum BBcodes er koder som du kan benytte til at formatere dine beskeder. BBcodes minder om HTML-koder, men benytter kantede paranteser [ og ] i stedet for < og >. Du kan også vælge at afbryde brugen af forum-koder når du sender beskeder. Tryk her for at se hvilke forum-koder du kan benytte.
Til top

Kan jeg benytte HTML?
Af sikkerhedsgrunde kan du ikke bruge HTML-koder i forummet, da disse kan benyttes af hackere til at ødelægge forummet.
Til top

Hvad er Smiley´er?
Smiley´er er små ikoner som kan benyttes til at vise hvilket humør man er i. Såfremt Administrator har tilladt brugen af disse, vil du kunne se dem i sammenhæng med teksten i dine og andre brugeres beskeder. Hvis du ønsker at benytte Smiley´er i din besked, tryk da blot på den Smiley du ønsker at indsætte.
Til top

Kan jeg uploade billeder?
Billeder kan uploades til forummet, såfremt Administrators opsætning af forummet tillader det. Såfremt dette ikke er tilladt kan du istedet vælge at linke til et billede på en offentligt tilgængelig webserver, f.eks. http://www.mitwebsted.dk/mit-billede.jpg.
Til top

Hvad betyder 'Emne Lukket'?
Administrator og Moderatorer kan vælge at lukke et emne, hvilket betyder at der ikke længere vil kunne sendes beskeder, svar eller stemmes i afstemninger under dette emne.
Til top

Bruger-grupper
Hvad er en Forum-administrator?
Administrator(er) er den eller de personer som har den højeste grad af kontrol over forummet. Administrator har adgang til at slå funktioner til og fra, spærre brugeres adgang, slette brugere, redigere og slette beskeder, oprette brugergrupper m.m.
Til top

Hvad er en Forum-moderator?
Moderatorer er brugere eller grupper af brugere som står for den daglige drift af forummet. De har adgang til at redigere, slette, flytte, åbne og lukke emner og beskeder, i det forum de er moderatorer for. En af Moderatorernes vigtigste opgaver er sørge for at brugerne ikke sender beskeder eller opretter emner med uønsket indhold.
Til top

Hvad er bruger-grupper?
Brugergrupper er en metode til at inddele brugerne i forskellige grupper. Alle brugere er medlem af en bestemt brugergruppe, og hver brugergruppe har et sæt rettigheder i forummet, som bestemmer hvilken adgang man har til f.eks. at oprette emner og beskeder, stemme i afstemninger, uploade billeder osv.
Til top

At sende personlige beskeder
Hvad er Private Beskeder?
Hvis forum administrator har tilladt Private Beskeder kan du benytte forumets indbyggede Private Messaging System til at sende Private Bskeder til andre forum medlemmer. Systemet minder meget om email, men foregår inden for Forum Systemet.
Til top

Jeg kan ikke sende personlige beskeder.
Der kan være forskelliger årsager til, at du ikke kan sende personlige beskeder. Det kan skyldes, at du ikke er oprettet som bruger, at du ikke er logget ind eller at Administrator har afbrudt denne funktion.
Til top

Jeg kan ikke sende personlige beskeder til bestemte brugere.
Dette kan skyldes, at brugeren, som du forsøger at sende en personlig besked til, har spærret for din adgang til at sende ham/hende personlige beskeder. Hvis dette er tilfældet vil du blive underrettet herom hvis du forsøger at sende en besked til den pågældende bruger.
Til top

Hvordan kan jeg forhindre nogen i at sende mig personlige beskeder?
Hvis du modtager uønskede personlige beskeder, kan du spærre den pågældende brugers adgang til at sende dig beskeder. Dette gør du ved at åbne din postkasse, gå til vennelisten, vælg 'Føj til venneliste' og vælg indstillingen 'Ikke sende mig beskeder'.
Til top

RSS Feeds
Hvad er RSS Feed?
RSS, which stands for Really Simple Syndication, is a technology using XML that allows web sites to syndicate web site content. If the forum administer has enabled RSS Feeds you can subscribe to any of the RSS Feeds available in the forum so you are always up-to-date with the latest Posts or Calendar Events.
Til top

How Do I Subscribe to the Forums RSS Feeds?
There are many ways you can subscribe to one or all of the RSS Feed’s available within the forum, by either; using a Web Browser that supports Live RSS Bookmarks (Firefox, IE7, Safari, Opera), using an online RSS News Reader, installing an RSS News Reader on your computer, or using an email program that supports RSS like Mozilla Thunderbird.
Til top

Calendar System
Hvad er Kalender System?
The Calendar System is a built in Calendar System that works very much like a normal calendar or diary, with Week View, Month View, and Year View. You can select what Week, Month, or Year, you wish to view and see Calendar Events and member birthdays for your selected date.
Til top

Hvordan opretter jeg en Kalender Begivenhed?
If the forum administrator has granted a member or group permission to create a Calendar Event you can select an ‘Event Date’ when creating a New Topic. This Event can then be viewed in like any other Forum Topic or through the Calendar System where it is displayed under the date the event occurs on.
Til top

Skift forum