Print side | Luk vindue

Fiskeret

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fiskevand
Forum navn: Fyn
Forum beskrivelse: Fiskeri efter rovfisk i fynske søer og moser
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=38296
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 15:43


Emne: Fiskeret
Besked fra: Charpel
Emne: Fiskeret
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 17:58
Hejsa

Første post, og så endda i en gruppe med 0 indlæg :)

Jeg vil gerne spørge om hvordan man finder ud af om man må fiske i en bestemt mose eller så, det virker som et virvar af forskellige klubber der "ejer" et par stykker, og jeg går ikke ud fra man må fiske der hvis man ikke er medlem af den respektive klub, er det rigtigt?

Jeg bor I svendborg, og har ingen bil, har dog en cykel, så jeg kan ikke rejse så langt.
De søer jeg har kigget på er de 3 der ligger ved Svendborg/Faaborg vej,lige NNØ for Svendborg, den midterste hedder hvidkilde sø, de 2 andre vkan jeg ikke finde navne på, derudover har jeg overvejet Brændegård sø, Nørresø og arreskov sø, men min googlefu er åbenbart ikke stærk nok til at finde noget info om dem.

Findes der en oversigt over søer og vandløb man må fiske i frit, eller er det bare at tage chancen, indtil nogen brokker sig?



Svar:
Besked fra: eigre
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 19:38
Hej Jesper. Smile
Se linket herunder.
http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktiv/Lystfiskeri/

Venlig hilsen.
Eigil


Besked fra: cjbhare
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 19:41
Hej Jesper
Du kan på skov og naturstyrelsens side finde en oversigt over statsejede søer, med frit fiskeri.  
http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktiv/Lystfiskeri/ - http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktiv/Lystfiskeri/
siden er lavet lidt om siden jeg sidst kiggede på den, men et eller andet sted derinde finder du oversigten over frit fiskevand.
Mvh Claus


Besked fra: sohus
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 19:51
Hej Jesper.Jeg forstår din lyst til at fiske,men flere af de nævnte søer hører ind under godserne,så du må spørge der.Desuden er en af de nævnte søer ynglested for ørnene.
MvH Ole


Besked fra: Charpel
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 20:39
Mange tak for jeres svar :)

Det kort i linket giver mig ikke mange muligheder nærheden, Jeg bor 500m fra svendborgsundbroen, så det er oplagt at fiske fra kysten der, men er blevet lidt træt af at stå og kaste blink ud i sundet, derfor jeg spurgte.

Jeg syntes bare det er svært at finde info om mindre vandhuller og søer.
F.eks ligger der en lille mose lige bag gymnasiet op af togsporet her i Svendborg, der er kun et sted man rigtigt kan stå, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvem der ejer det, det er omringet af 3 uddannelsesinstitutioner og togsporet), så der har jeg fisket nogle skaller og aborrer. Jeg fik noget stort på en levende skalle en enkelt gang, men den farede ind under et væltet træ og satte sig helt fast.

Jeg har også kigget lidt på den lokale fiskeklub der har noget vand, men det er ret dyrt, specielt ift. de 140,- fisketegnet koster. Jeg syntes det skulle give adgang til mere, men det er nok bare mig.

til sohus: er det noget man gør), altså kan jeg ringe op til hvidkilde gods, og spørge om jeg må fiske i de 3 søer? Jeg har nemlig på fornemmelsen at de bare ville sige nej, men jeg kan da prøve.

Og skal nok holde mig fra ørnene, jeg går ud fra det er brændegård sø du mener, der var ihvertfald en masse links om ornitologi.


Besked fra: dannevang1
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 20:54
Hej Jesper Jørgensen

Du skal cykle op til Michaels Jagt og Fisk i Svendborg. Så får du al den info, du har brug for.




Besked fra: mikkelu
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 21:20
... eller tage toget til Årslev med cykel og fiskestænger. Små 4 km herfra finder du en masse søer med frit fiskeri i Tarup-Davinde området.
http://www.oversoeogland.dk/



Besked fra: Lai
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 21:29
Du kan også fiske frit i en så der ligger ved Linkenkærsvej i svendborg.


Besked fra: Charpel
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 21:33
Hejsa, og tak for rådene.

Købte faktisk min stang i Michaels jagt og fiskeri, smadrede dog spidsen mod en pæl i lystbådhavnen, men den virker stadig, er bare lidt stivere. Jeg tager der op fredag eftermiddag (har lige et 3-dages kursus) og snakker med dem.

Mikkelu, jeg vil tage dine råd til eftretragtning, og finde en dag det ikke er alt for koldt. Jeg har eksamensferie fra på mandag i 2 uger, så det skulle være muligt at finde en dag at bruge deroppe.

Mvh
Jesper Bo Jørgensen


Besked fra: Charpel
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 21:38
Carsten: dit svar kom mens jeg sad og skrev den anden besked, men det vil jeg helt klart prøve mandag eller tirsdag, så får jeg også set den del af Svendborg. Har ikke boet her så længe.
Har ellers kigget godt på google earth efter vandhuller, men den havde jeg ikke opdaget, takker

Mvh
Jesper


Besked fra: eigre
Posteringsdato: 29 Nov 2010 kl. 22:28
Hej Jesper.

Du kan også prøve at melde dig ind i www.Svendborg-sportsfiskerforening.dk
der er mulighed for at køre med andre der har bil og de har fiskevande til deres medlemmer.

Venlig hilsen.
Eigil



Print side | Luk vindue