Print side | Luk vindue

Brugtmarkedet!

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Om 123nu.dk
Forum navn: Forslag / support
Forum beskrivelse: Vedr. brugen af 123nu.dk
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50945
Udskrevet den: 27 Apr 2024 kl. 10:37


Emne: Brugtmarkedet!
Besked fra: Henning
Emne: Brugtmarkedet!
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 15:16
Det ser ud til at brugtmarkedet/auktionssiden er ved at blive helt overtaget af div. grejkøbmænd. En af købmændene har pt ca 30 annoncer på brugtmarkedet, hvor en af dem indeholder f. eks. 21 fluehjul, hvor en anden kan indeholde 15 forskellige fluestænger!Thumbs Down 
Hvis man ser på hvad admin (godt nok for noget tid siden) havde af tanker omkring "halv-kommerciel" handel, så burde denne "Helkommercielle" handel da stoppes omgående!

Admin skrev:
"Som tidligere nævnt, så har vi på 123nu.dk intet imod periodiske "halv-kommercielle" auktioner her på siderne.

Det er dog vores opfattelse at mængden af disse auktioner, på det seneste er steget voldsomt, og til et niveau hvor det ikke længere er acceptabelt.

De "rigtige" private auktioner drukner nemt i halv-kommercielle auktioner - og det er synd!

Dette er en henstilling til alle "hjemme-bindere/støbere" om at holde lidt igen, og nøjes med en auktion ca. hver 14. dag.

Desuden er vi blevet gjort opmærksomme på at der er brugere, som køber materialer billigt på andre auktioner, eller i udenlandske butikker, og sælger varerne med pæne fortjenester på 123nu.dk. Dette er naturligvis ikke acceptabelt, og det ønsker vi stoppet med det samme!

De rutinerede på siden er klar over disse uskrevne regler og overholder dem. De nye brugere skal selvfølgelig lige ind i reglerne først 

Med venlig hilsen

Lars Aagaard"

-------------
Mvh
Henning



Svar:
Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 16:34
Tjah....
Det er jo nok præcis derfor, at vedkommende er blevet smidt på porten i diverse facebook grupper.....og bl.a. for efterfølgende at kontakte admin på dennes arbejdsplads samt hans ekskone....
Men mon ikke osse dette forum desværre går fløjten, eftersom Lars bare lader det sejle. Osse ærgerligt for ham, eftersom han derved vil gå glip af sikkert en del annonceindtægter


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 16:40
Henning jeg har også "studset lidt over denne person og er meget enig med dig 


Besked fra: FFFI
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 16:50
Hej.
Kan det ikke være lige meget når det ikke er et større problem end her, det er jo ikke sådan at brugtmarekedet bliver fulstændig blokeret af hans annoncer ( ikke som dem der bruger auktionerne til stribevis ens annoncer (ud over tykkelse) på "samme" vare.
Jeg er da ligeglad med hvem det er jeg køber af, bare det er rette vare til rette pris, og at han har mange hjul/stænger i samme annonce gør da bare antallet af annoncer færre.  Jeg syntes det er fint, bare min mening :-)

God jul
/ Jørgen


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 18:07
Jo han har haft forretning og det er rigtigt at han er smidt ud mange steder på facebook konen annoncerer også med de samme varer


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 18:08
Jeg vil lige tilføje jeg ikke har noget imod manden men nogen gange virker det som spam


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 18:11
Han bryder samtlige regler overalt, sviner folk til på det groveste, hvis nogen vover at påpege det, hvorefter man spiller et stakkels offer "jeg er jo kun en stakkels pensionist i kørestol, der blot prøver at spæde pensionen".
Når en person kontakter ens arbejdsplads og ens ekskone, så er den altså gal - helt gal!


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 18:19
Citat: FFFI

Hej.
Kan det ikke være lige meget når det ikke er et større problem end her, det er jo ikke sådan at brugtmarekedet bliver fulstændig blokeret af hans annoncer ( ikke som dem der bruger auktionerne til stribevis ens annoncer (ud over tykkelse) på "samme" vare.
Jeg er da ligeglad med hvem det er jeg køber af, bare det er rette vare til rette pris, og at han har mange hjul/stænger i samme annonce gør da bare antallet af annoncer færre.  Jeg syntes det er fint, bare min mening :-)

God jul
/ Jørgen

Hej Jørgen.

Under "fluegrej sælges" er der en trediedel af annoncerne der kommer fra samme købmand, efter min opfattelse er det nok til at drukne menigmands annoncer.
At varene skulle få rette pris, ved først at blive opkøbt (her) af købmanden, for derefter at blive tilbudt her igen, har jeg svært ved at se skulle billiggøre varene. Hvis du kigger mandens annoncer igennem, vil det måske også slå dig at "næsten" alt hans grej bliver betegnet som nyt eller i mint condition, hvad grejet har kostet som nyt, kører han også totalt rundt i, hvis han da ikke bare er fuld af løgn!

Admins betragtninger skal man åbenbart ikke lægge så meget i, jeg selv er næsten flyttet over til nogle facebook grupper, der virker væsentligt mere seriøse. 

God Jul også herfra.     




-------------
Mvh
Henning


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 16 Dec 2016 kl. 20:02
Skotte har fuldstændig ret desværre


Besked fra: carsten o
Posteringsdato: 17 Dec 2016 kl. 10:20


Henning,,Skotte  jeg er fuldstændig enig med JER !

Dette forum er snart færdigt hvis Admin IKKE snart får ryddet op Cry






Besked fra: R. Rosendal
Posteringsdato: 17 Dec 2016 kl. 14:01
enig - han forpester brugtmarkedet fordi hans annoncer hele tiden skal være øverst - han har ikke forstået en noget af at blive udelukket de andre steder


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 18 Dec 2016 kl. 16:04
Citat: pip_ser

Jo han har haft forretning og det er rigtigt at han er smidt ud mange steder på facebook konen annoncerer også med de samme varer


Og i følge af denne facebook gruppe sælger svigersønnen også samme slags fluegrej,Men hans svigersøn er arbejdsløs og hjemløs derfor er kontakt oplysningerne hans og ikke svigersønnens og billedet taget samme sted som hans øvrige salgsannoncer.

https://www.facebook.com/groups/1800111946880454/


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 18 Dec 2016 kl. 17:08
Det aner jeg ikke noget om men kan følge ham på facebook det er der jeg har set ham smidt ud af flere grupper og hvad angår jeg skrev han har haft forretning det har han selv skrevet på facebook


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 18 Dec 2016 kl. 19:53
Citat: pip_ser

Det aner jeg ikke noget om men kan følge ham på facebook det er der jeg har set ham smidt ud af flere grupper og hvad angår jeg skrev han har haft forretning det har han selv skrevet på facebook

Jeg har også set at han har skrevet han har haft forretning John.

Første gang jeg stødte på denne person var på DBA der nævnte han dog at han var kaste instruktør i DSF deraf alle hjul og stænger hvilket jeg fandt besynderligt Confused






Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 18 Dec 2016 kl. 20:02
Han spammer konstant og overalt - totalt blottet for hæmninger. Facebook, her, DBA osv.
Og Gud nåde den, der tør gå imod ham - sørg hellere for at få hemmeligt nummer og skjult adresse.
Ville mødes face to face med Mads Gylling "for lige at diskutere....."
Og vidste vel at mærke, hvor han boede!
Ufatteligt, han får lov herinde - men igen - admin er jo desværre ligeglad


Besked fra: mussemand
Posteringsdato: 18 Dec 2016 kl. 20:11
Jeg har fra sikre kilder at han spiser børn og heller ikke går i kirke ... 


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 19 Dec 2016 kl. 15:30
- ej heller medlem af DSF, der ellers får skylden for megetWink

Glædelig jul alle sammen og et godt nytår

/J


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 19 Dec 2016 kl. 17:31
Kevin du er ikke ene om at synes det er besynderligt vi må nok desværre leve med det


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 19 Dec 2016 kl. 17:36
Citat: pip_ser

Kevin du er ikke ene om at synes det er besynderligt vi må nok desværre leve med det

Man lever altså fint uden 123nu! Wink


-------------
Mvh
Henning


Besked fra: Tommy1980
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 09:03
Hans seneste annonce ligger da heller ikke op til fusk. :-)
Og viser iøvrigt et billede af en stang som man slet ikke kan byde på.

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88887


Besked fra: jesperA2
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 09:25
Var der nogen der skrev at han havde maaange års erfaring med fluefiskeri OG var uddannet kasteinstruktør?
Ud fra hans beskrivelser må han i hvertfald vide noget jeg ikke ved..

'Klingen er blå , så stangen kan tåle saltvand.'

'Klingen er dybblå så den kan klare den danske kyst , og øjerne er i rustfri.'

Man kan åbenbart altid lære noget nyt - jeg var nemlig ikke klar over at sorte, grønne, røde osv. klinger, slet ikke er egnet til saltvand og kystfiskeri.. 😳

Derudover så prøver jeg bare at ignorerer ham, og glæder mig over at han ikke hærger køb/salg-siderne på FB mere


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 09:30
Se venligst den første annonce i dag, en lille hurtig auktion under salg.
Jeg kender ingen der har så mange spritny fluestænger som vedkommende til salg.....det har undret mig. Det er top mærker som HMZ, Sage, Scott etc



-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: mussemand
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 18:47
jeg vil osse gerne skrive noget mistænkeligt om ham den slemme der sætter ting til salg ...  men måske kunne en udokumenteret mistanke sætte lidt gang i kedsomheden ???? 
Men nu har jeg ikke mere tid til at sende svinere afsted og kan se på ovenstående at der er nogle der er kommet mig i forkøbet .....




Besked fra: gumbas
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 21:38
Manden er vist fin nok at handle med men hold op hvor er han irriterende og påtrængende med hans annoncer som ligger som spam overalt og gentages i én uendelighed.

Han køber stænger op fra nær og fjern og sælger dem videre til højere pris. Sætter urealistiske før priser på og påstår gang på gang at det er stænger han selv har brugt eller købt til eget brug.

Han er smidt ud af diverse facebookgrupper og opretter så istedet falske profiler med hans egne billeder og egne kontaktoplysninger og kommer så med en masse søforklaringer når han tages på fersk gerning. 

Hans såkaldte svigersøn som han skrev så meget om at han var hjemløs osv osv er sjovt nok selvsamme person som går igen på nedenstående billeder via en googlebilledsøgning så det siger jo alt. 

Han er som sagt nok fin nok at handle med men udover det så er han desperat forvirret og som jeg ser det en gammel halvsenil mand der mener hele verden er mod ham fordi han har opført sig som en sur mokke der ikke kan få sin vilje og derfor er smidt ud fra mange salgsgrupper.








Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 21 Dec 2016 kl. 22:21
Citat: gumbas

Manden er vist fin nok at handle med men hold op hvor er han irriterende og påtrængende med hans annoncer som ligger som spam overalt og gentages i én uendelighed.

Han køber stænger op fra nær og fjern og sælger dem videre til højere pris. Sætter urealistiske før priser på og påstår gang på gang at det er stænger han selv har brugt eller købt til eget brug.

Han er smidt ud af diverse facebookgrupper og opretter så istedet falske profiler med hans egne billeder og egne kontaktoplysninger og kommer så med en masse søforklaringer når han tages på fersk gerning. 

Hans såkaldte svigersøn som han skrev så meget om at han var hjemløs osv osv er sjovt nok selvsamme person som går igen på nedenstående billeder via en googlebilledsøgning så det siger jo alt. 

Han er som sagt nok fin nok at handle med men udover det så er han desperat forvirret og som jeg ser det en gammel halvsenil mand der mener hele verden er mod ham fordi han har opført sig som en sur mokke der ikke kan få sin vilje og derfor er smidt ud fra mange salgsgrupper.







Jan når du ikke selv står ved dine handler som køber har du intet at lade andre høre - og absolut ingen integritet !


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 09:06
Hej alle,

Jeg har skrevet til ham, og har bedt ham holde lidt igen.

Med venlig hilsen
Lars, 123nu.dk


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 11:59
Citat: laah123nu

Hej alle,

Jeg har skrevet til ham, og har bedt ham holde lidt igen.

Med venlig hilsen
Lars, 123nu.dk

"Holder lidt igen", manden køber grej op, for at videresælge det bl. a. her på siden! 

Du har altså taget et nyt standpunkt siden du skrev: 
"Desuden er vi blevet gjort opmærksomme på at der er brugere, som køber materialer billigt på andre auktioner, eller i udenlandske butikker, og sælger varerne med pæne fortjenester på 123nu.dk. Dette er naturligvis ikke acceptabelt, og det ønsker vi stoppet med det samme!" Question


-------------
Mvh
Henning


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 12:19
Rolig nu - jeg er i dialog med manden, og tager den herfra.



Besked fra: Jan Persson
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 12:36
Dialog om hvad? Manden er kendt, der kan vel ikke være så meget tvivl om hans metoder?

** edit - det har så tilsyneladende ikke den store effekt, da der er nye annoncer både fra i går og i dag **


-------------
Tænk før du skriver....


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 14:56
Flere admins fra flere forskellige fb grupper havde samme holdning: "Rolig nu.....osv...." indtil de blev kontaktet på deres bopæl og arbejdsplads. Han har ingen skrupler, accepterer hverken regler eller retningslinier.


Besked fra: Tommy1980
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 15:13
Han køre også hans regnskab med fiskegrejet over et cvr nr. så det er vel sådan set et firma han har.


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 15:29
Citat: Jan Persson

** edit - det har så tilsyneladende ikke den store effekt, da der er nye annoncer både fra i går og i dag **


Jo Jan, det har effekt.
Han har nu selv slettet halvdelen af sine annoncer, og herefter (efter aftale) lagt 4 annoncer ind.

Hvis der skal sælges mere herefter, så bliver det via en 123nu.dk tilbudsside.


Besked fra: R. Rosendal
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 15:52
Der ligger mindst 8 annoncer som de første på hjemmesiden


Besked fra: carsten o
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 17:33
Citat: R. Rosendal

Der ligger mindst 8 annoncer som de første på hjemmesiden

 

Han har over 50stk pt  Shocked




Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 18:19
Han har 10 annoncer nu. Og upper dem konstant - præcis som på DBA, og præcis som han gjorde på Facebook.


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 18:45
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked.asp?menu=Brugtmarked&mode=searching


Besked fra: Spin
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 20:07
Citat: laah123nu

Citat: Jan Persson

** edit - det har så tilsyneladende ikke den store effekt, da der er nye annoncer både fra i går og i dag **


Jo Jan, det har effekt.
Han har nu selv slettet halvdelen af sine annoncer, og herefter (efter aftale) lagt 4 annoncer ind.

Hvis der skal sælges mere herefter, så bliver det via en 123nu.dk tilbudsside.

Ha ha ha ...LOL. det VÆLTER ind med annoncer.

Jeg tror du (Lars) må gribe ind for alvor eller bliver du på sigt presset - da flere og flere seriøse brugere simpelthen vil flytte forum til mere seriøse sider....
Spændende at afvente hvordan forummets chef vil håndtere dette....
Jeg tror ikke personligt der er tvivl om hvad flertallet af brugerne ønsker.....

God jul....



Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 20:17
Admin fra fb gruppen bliver kimet ned af ham på hans privatnummer - han nægter at give op, og hvad værre er - han nægter at indordne sig under et minimalt regelsæt


Besked fra: Raymond Holm
Posteringsdato: 22 Dec 2016 kl. 23:43
Udover de mange annoncer, er der mange stænger på hver.
Holder lidt igen?



Besked fra: Møllenberg
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 00:14
Hehe...det er nu altså lidt sjovt


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 07:14
Må julefreden snart lægge sig over land og by.

/J


Besked fra: dannevang1
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 07:22
Søren kunne lave sit eget site og sælge grejet fra.

Hvis han så satte noget på her "efter reglerne", kunne han linke til egen side.


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 08:40
Så er der ryddet op igen igen.
Han har nu fået forbud mod at bruge brugtmarkedet, og har fået tilbudt en tilbudsside i stedet.


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 09:34
Muligt, han har både forbud, men har da stadig annoncer

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88896
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=88898


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 09:47
Citat: Mivs

Muligt, han har både forbud, men har da stadig annoncer

Ja, hans tidligere annoncer er ikke slettet, og det bliver de heller ikke - dem må du leve med indtil de udløber.


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 10:21
Helt ok :)
Ærgerligt, der ikke kunne findes en anden løsning, men han vil øjensynligt ikke indordne sig regler


Besked fra: Jens sund
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 20:29
He he manden forsætter i bedste stil...


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 21:07
Sføli.....ville være første gang, han rettede sig efter regler.
Hva' så, Lars?


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 23 Dec 2016 kl. 22:00
kunne være meget sjovt at se hvor meget skattefar får ind på det .. med de mængder der bliver solgt, må vedkommende ryge over bagatelgrænsen!


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 24 Dec 2016 kl. 11:18
Nu er det jo nok begrænset hvad han sælger da det er det samme han forsøger at sælge billederne er de samme


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 25 Dec 2016 kl. 12:49
/J


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 25 Dec 2016 kl. 13:09
Ville nu osse være blevet overrasket, hvis han havde rettet ind.
Pudsigt, at en af hans forklaringer tidligere var, at han bare lige havde lidt smårester efter lukket butik, han skulle af med (til trods for utallige opkøb, hvor han brugte samme billeder, når han dagen efter satte samme vare til salg igen)


Besked fra: Ole K.
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 09:44
Jeg forstår det altså ikke

En må ikke sælge mange fluestænger men andre må godt have en million/ milliard forfang til salg eller sælge en million/milliard spinnere og woblere.....uden af der bliver drevet heksejagt på de sælgere 
Hvad er forskellen?

Mvh Ole 



-------------
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.


Besked fra: DNA7
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 11:02
Citat: Ole K.

Jeg forstår det altså ikke

En må ikke sælge mange fluestænger men andre må godt have en million/ milliard forfang til salg eller sælge en million/milliard spinnere og woblere.....uden af der bliver drevet heksejagt på de sælgere 
Hvad er forskellen?

Mvh Ole 


Hej Niels Ole

Måske den massive markedsføring med, at skulle have sine annoncer forrest hele tiden ? Det sjove er jo så, at det langt fra kun er omtalte person, som har den adfærd, ja faktisk kan flere deltagere i tråden her ikke sige sig fri ? Med andre ord, komikken vil ingen ende tage her på 123. nu... LOL

Godt Nytår


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 11:20
Nu taler jeg alene på egne vegne:
Mønsteret er ens:
1. Han tæppebomber med utallige annoncer
2. Der stilles spørgsmål til mængden af grej, han sælger, hvorefter han sviner folk til.
3. Andre begynder at blande sig, hvorefter han nu pludselig "bare vil hjælpe folk med kvalitetsgrej til gode priser"
4. Han får første henstilling om at følge reglerne - han bedyrer, at han alene bare lige skal sælge lidt sørgelige rester fra nedlagt butik
5. Folk kommenterer, at det i så fald er underligt, at han direkte annoncerer, at han vil KØBE feks stænger (når han nu bare lige skal have solgt det sidste)og at han derfor er decideret opkøber med cvr nummer.
6. Han får "sidste chance" mht at indrette sig efter reglerne. Dvs. et vist antal annoncer, ikke at uppe sine annoncer konstant, sober tone osv.
7. Han ignorerer sføli dette
8. Han bliver smidt på porten
9. NU BEGYNDER DET "SJOVE":
10. Nu forstår han lige pludselig situationens alvor, han himler op om forskelsbehandling, kontakter admins via tlf, admins arbnejdsplads, ekskone, foretager utallige opkald og vil mødes face to face, opretter egne sider/fora, hvor han nu er et stakkels forurettet offer for en ond verden (som rigtig mange, der ikke har fulgt med hopper på, for manden skriver ganske udmærket)
11. Han forsøger med alle tænkelige metoder......ALLE TÆNKELIGE METODER!!!!!!......at komme tilbage ind i varmen igen!
KAN IKKE VÆRE RIGTIGT, AT EN ADMINS BØRN SKAL VÆRE BEKYMRET FOR AT GÅ UDENFOR!!!!
Mønsteret er fuldstændigt identisk: Facebook (flere bruger har smidt ham ud - ikke p.g.a. EN overtrædelse, men p.g.a. en samlet vurdering (manden bedriver tydeligt erhverv, nægter at rette sig efter g4ruppens regler, sviner folk til mv.), Den Blå Avis, og nu herinde.
Altså....."hans massive markedsføring" er en ting.....en anden og langt mere alvorlig er, at han bogstavelig talt skider på enhver venlig men bestemt henstilling.
Scroll lidt op i tråden og læs feks, at Lars nu har aftalt med ham, at han ikke længere må oprette annoncer. Der gik ikke mange timer, inden han selvfølgelig gjorde det alligevel!



Besked fra: P.M.
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 11:58
http://www.facebook.com/groups/1800111946880454/ - http://www.facebook.com/groups/1800111946880454/


Besked fra: DNA7
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 12:02
Den mest tåbelige form for annoncering her på siden, må sgu da være de folk, der anser det for verdens bedste ide, at genindrykke deres tidligere annonce for, at skrive "SOLGT". (så sent som for 10 min siden !)
Ærligt talt, hvis varen er solgt, så slet dog annoncen, den tjener absolut intet andet formål end, at skubbe andres annoncer længere ned ??
Hvis man endelig insisterer, så skriv dog "SOLGT" i den oprindelige annonce, hvorfor i alverden indrykke en ny ?? Confused


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 12:04
Sjovt, ikk'?

Sakset fra hans eget regelsæt:
Der skal til alle tider holdes en god og konstruktiv tone i gruppen. Dette gælder både for administrator og medlemmer. Et hvert brud på denne regel, vil/kan medføre udelukkelse fra gruppen - efter en konkret vurdering fra administrator.

Alt imens han har svinet folk til efter forgodtbefindende


Besked fra: gumbas
Posteringsdato: 26 Dec 2016 kl. 17:18
Lars Aagård

Hvorfor stopper du ikke bare manden helt herinde han bliver jo ved med at beklage sig og er umulig at lave aftaler med da han ikke vil overholde dem. Han næste skridt bliver at han ringer til dig og din familie og beklager sig.


http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88942 - http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88942


Besked fra: finn_kjær
Posteringsdato: 29 Dec 2016 kl. 11:24
Sikke en tråd - jeg måtte da hente en øl halv-vejs...

-------------
Mvh Finn


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 18:39
Citat: gumbas

Lars Aagård

Hvorfor stopper du ikke bare manden helt herinde han bliver jo ved med at beklage sig og er umulig at lave aftaler med da han ikke vil overholde dem. Han næste skridt bliver at han ringer til dig og din familie og beklager sig.


http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88942 - http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=88942

Så kender vi søren igen Angry  http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=89155 - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=89155


Besked fra: Bishop
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 20:24
Normalt gider jeg ikke skrive om folk, men han er godt nok en usmagelig herre ham SS...

-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 20:36
Citat: Bishop

Normalt gider jeg ikke skrive om folk, men han er godt nok en usmagelig herre ham SS...

Kenneth
Undskyld, hvad er der usmageligt ved at SS oprette sig som ny betalende annoncør på denne side og så gøre opmærksom på dette?

Eller er det heksejagten der er usmagelig?
/J


Besked fra: Mivs
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 20:44
Citat Lars Aagaard:
Så er der ryddet op igen igen.
Han har nu fået forbud mod at bruge brugtmarkedet, og har fået tilbudt en tilbudsside i stedet.

Efterkommer han det?
Nej - ganske som vanligt, er han bedøvende ligeglad. Er det en heksejagt?


Besked fra: Simon Smed
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 20:45
Det jo ikke noget nyt ? Har han været et stykke tid nu..



Besked fra: Bishop
Posteringsdato: 14 Jan 2017 kl. 22:45
Citat: Jørgen S

Citat: Bishop

Normalt gider jeg ikke skrive om folk, men han er godt nok en usmagelig herre ham SS...

Kenneth
Undskyld, hvad er der usmageligt ved at SS oprette sig som ny betalende annoncør på denne side og så gøre opmærksom på dette?

Eller er det heksejagten der er usmagelig?
/J

Det usmagelig er at han bliver ved og ved, denne gang var der "kun" 3 annoncer (kun en nu) det er måden der er blevet spammet på fra SS der er usmagelig og at han forsætter som det passer ham selv efter henstilling fra en Admin/Ejer. 

Hvis alle annoncører her på sitet gjord som SS vil der ikke være noget brugtmarked for brugere som du og jeg.

men du har da lov at have din mening lige som jeg kan have min ;-)


-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 15 Jan 2017 kl. 10:16
Hvor er der annoncer fra ham som betalende annoncør ??


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 15 Jan 2017 kl. 11:16
Ørde du burde måske åbne øjnene Sørens flueplads


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 15 Apr 2017 kl. 10:49
Envidere syntes jeg det bør indskærpes at sælgere på auktionen beskriver deres varer/grej ordentligt. Der er specielt én enkelt sælger der ofte bare beskriver sine mange auktioner som "samlergrej", faktisk udnævner vedkommende alt lige fra antikviteter og til gammelt lort til samlergrej, fatter ikke rigtigt at der er nogen der vil byde på sådan noget, når billederne ligeså ofte er ringe kvalitet, det strider iøvrigt mod reglerne hvor det fremgår at varerne skal være ordentligt beskrevet.

Derudover kunne man få mistanke om at der også er nogen der sidder og byder på deres egne auktioner, kun en mistanke. I øjeblikket er der en auktion oprettet af en persom og omgående er der en person med samme navn der byder. Det er ofte sket før, og det er vist også noget rod.

God påske fortsat !

PS det er rigtig fladfiske vejr! Smile


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 15 Apr 2017 kl. 15:47
Citat: ljf

Envidere syntes jeg det bør indskærpes at sælgere på auktionen beskriver deres varer/grej ordentligt. Der er specielt én enkelt sælger der ofte bare beskriver sine mange auktioner som "samlergrej", faktisk udnævner vedkommende alt lige fra antikviteter og til gammelt lort til samlergrej, fatter ikke rigtigt at der er nogen der vil byde på sådan noget, når billederne ligeså ofte er ringe kvalitet, det strider iøvrigt mod reglerne hvor det fremgår at varerne skal være ordentligt beskrevet.

Derudover kunne man få mistanke om at der også er nogen der sidder og byder på deres egne auktioner, kun en mistanke. I øjeblikket er der en auktion oprettet af en persom og omgående er der en person med samme navn der byder. Det er ofte sket før, og det er vist også noget rod.

God påske fortsat !

PS det er rigtig fladfiske vejr! Smile

Shill bidding (byde egen eller en vens vare op)  er bedrageri det bliver der slået hårdt ned på ebay...Bedrageri er ulovligt ifg Dansk lov en skam der ikke er nogen med 100% beviser der vil politi anmelde dette.....Hvad er  lystfiskerforums holdning og policy imod shill bidding ? bliver folk bannet,eller kan de bare fortsætte som medlemmer ? 


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 15 Apr 2017 kl. 19:14
Hvad angår at byde egne varar op det skal stoppes Men at stille sig til dommer over andres auktioner det kan man ikke tillade sig ljf er åbenbart et altvidende samler orakel sådan er der også nogen der tror de er spring anoncerne over hvis man ikke gider at byde men stop hets mod visse sælgere


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 15 Apr 2017 kl. 22:45
Citat: pip_ser

Hvad angår at byde egne varar op det skal stoppes Men at stille sig til dommer over andres auktioner det kan man ikke tillade sig ljf er åbenbart et altvidende samler orakel sådan er der også nogen der tror de er spring anoncerne over hvis man ikke gider at byde men stop hets mod visse sælgere

Forstår ærlig talt ikke hvad du mener med hets mod visse sælgere.  Skriver virkelig da bare det jeg ser, har du drukken af natpotten John?  Et eller andet er da steget dig til hovedet, eller det der er værre :-)



Besked fra: ljf
Posteringsdato: 15 Apr 2017 kl. 22:47
Citat: ljf

Citat: pip_ser

Hvad angår at byde egne varar op det skal stoppes Men at stille sig til dommer over andres auktioner det kan man ikke tillade sig ljf er åbenbart et altvidende samler orakel sådan er der også nogen der tror de er spring anoncerne over hvis man ikke gider at byde men stop hets mod visse sælgere

Forstår ærlig talt ikke hvad du mener med hets mod visse sælgere.  Skriver virkelig da bare det jeg ser, har du drukken af natpotten John?  Et eller andet er da steget dig til hovedet, eller det der er værre :-)

Har da iøvrigt aldrig ført mig frem som samler orakkel, eller nogen som helst anden form for orakkel... Er du sikker på at du ikke har drukket tis John ?


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 16 Apr 2017 kl. 10:53
Du kalder noget af det han sælger Gammel lort Du er måske kun smagsdommer


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 16 Apr 2017 kl. 11:13
Citat: pip_ser

Du kalder noget af det han sælger Gammel lort Du er måske kun smagsdommer

Nu har jeg ikke henvist til nogen med navns nævnelse, så hvis nogen føler sig ramt er det måske ligesom hvis man slår pisken ned i et hundespand så hyler kun den der bliver ramt???
Men kald mig hvad du vil. 
Hvis du bruger overskriften "samlerblink"  og det iøvrigt er den eneste beskrivelse, så må man vel forvente at der er tale om et eller andet der er specielt. Når det så f.eks. bruges om et blink som alle og enhver kan gå ned til grejhandlereren og købe, så er der efter min mening tale om dårlig beskrivelse af genstanden.

HVIS man byder egne auktioner op, er det efter min mening ikke i orden.

Begge dele er efter min mening med til at ødelægge auktion siden, og jeg syntes det er for ringe at man skal kaldes smagsdommer fordi man påpeger dette !
John du forsvarer det derfor er du en klaphat i den forbindelse. I mange andre forbindelser syntes jeg du er en fin fyr!


Besked fra: finn_kjær
Posteringsdato: 18 Apr 2017 kl. 18:03
Men hvad er det i øvrigt for en forretning SS driver? Det er utroligt meget grej han har til salg, men jeg har da ikke lige kunne noget CVR-nummer, og hvis der er ét skal han da oplyse det.. Og med de mængder grej til salg kan jeg da dårligt forestille mig det er noget han selv har købt og så umiddelbart efter sælger.....??

-------------
Mvh Finn


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 19 Apr 2017 kl. 07:55
der bliver reklameret med at der opkøbes grej på flere steder .. også her i forum'et .. 


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 21 Apr 2017 kl. 15:11
Citat: laah123nu

Så er der ryddet op igen igen.
Han har nu fået forbud mod at bruge brugtmarkedet, og har fået tilbudt en tilbudsside i stedet.

Så bliver hans annonce fra i dag, 
nok snart slettet! Confused


Besked fra: frikkel
Posteringsdato: 21 Apr 2017 kl. 18:45
LOL han er kold som jordbæris


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 22 Apr 2017 kl. 08:55
ha ha, mon dog .. eller den som han har slået op idag/går .. 



Besked fra: mussemand
Posteringsdato: 22 Apr 2017 kl. 11:14
Så er tøserne igang igen ,,,   lad dog webmaster selv afgøre hvad han vil 
og få jer et liv der strækker sig til mere end kløen i bændelormen ..


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 22 Apr 2017 kl. 21:52
skønt at der findes mennesker som du, der i den grad kan bane os på rette spor .. mange tak for det!


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 23 Apr 2017 kl. 09:42
Citat: mussemand

Så er tøserne igang igen ,,,   lad dog webmaster selv afgøre hvad han vil 
og få jer et liv der strækker sig til mere end kløen i bændelormen ..

Nu kan man jo så være uenig om hvem der er tøserne, hvem der er bændelormen og hvem der har fingeren tættest på bændelormen.

Debatten vedr auktion mv er da helt i orden. Auktions siden er nok 123nu´s største aktiv, har i alt fald været det og er helt klart grunden til at jeg startede med at bruge siden. 
Jeg tror hvis webmaster holder lidt mere hånd i hanke med hvad der sker, og håndhæver reglerne lidt bedre så går det nok.

At holde liv i en side som denne blot for debat foraet tror jeg vil være umuligt, der er alt for få der deltager. Man kan jo se hvad der feks sker på fisketips: et par håndfulde er hvad der er tilbage på trods af at der er listet vist nok 50 000 brugere. Det bør ikke ske for 123nu efter min mening! 

Så lidt mere justits på auktionen tak, dog uden at det går ud over køkken bytte-sælger/køber som er amatører


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 07 Maj 2017 kl. 14:34
Citat: laah123nu

Citat: Jan Persson

** edit - det har så tilsyneladende ikke den store effekt, da der er nye annoncer både fra i går og i dag **


Jo Jan, det har effekt.
Han har nu selv slettet halvdelen af sine annoncer, og herefter (efter aftale) lagt 4 annoncer ind.

Hvis der skal sælges mere herefter, så bliver det via en 123nu.dk tilbudsside.

Måske du skulle tjekke brugtsiden ud nu, manden vil da tydeligvis skide på jeres aftaler!


Besked fra: laah123nu
Posteringsdato: 08 Maj 2017 kl. 11:39
Citat: Henning

Måske du skulle tjekke brugtsiden ud nu, manden vil da tydeligvis skide på jeres aftaler!

Hej Henning,

Søren har lagt 8 annoncer ind i april, og 10 annoncer i maj.
Det er vel ikke alarmerende?

Ellers holder han sig da vores aftale, og til sin tilbudsside: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/links_redirect.asp?linkid=453055952 - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/links_redirect.asp?linkid=453055952


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 08 Maj 2017 kl. 12:40
Citat: laah123nu

Citat: Henning

Måske du skulle tjekke brugtsiden ud nu, manden vil da tydeligvis skide på jeres aftaler!

Hej Henning,

Søren har lagt 8 annoncer ind i april, og 10 annoncer i maj.
Det er vel ikke alarmerende?

Ellers holder han sig da vores aftale, og til sin tilbudsside: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/links_redirect.asp?linkid=453055952 - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/links_redirect.asp?linkid=453055952

Du glemmer vist hvad du selv har sagt!
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50945&PID=470040&title=brugtmarkedet#470040 - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50945&PID=470040&title=brugtmarkedet#470040


Besked fra: duck power
Posteringsdato: 08 Maj 2017 kl. 13:03
Kom nu videre, Henning, dit klynkeri er ynkeligt at høre på...


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 08 Maj 2017 kl. 13:24
"duck power", du behøver ikke bekymre dig om mig, jeg er skam videre! Du og andre, der heller ikke synes at regler er noget der skal håndhæves, må have det rigtig godt! Wacko


Besked fra: dantoft
Posteringsdato: 10 Maj 2017 kl. 19:47
Nå ja... Da heldigt at alle andre annoncører ikke fyrer løs med annoncer i brugt annoncerne. 




Print side | Luk vindue