Print side | Luk vindue

tamarella

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Spinnefiskeri
Forum navn: Fiskeformer
Forum beskrivelse: Alle former for spinnefiskeri
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51450
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 12:47


Emne: tamarella
Besked fra: johs33
Emne: tamarella
Posteringsdato: 24 Mar 2018 kl. 04:15
hej alle samme.
jeg har lige et par ? om tamarella.
1. er det kun til P og T fiskeri. eller bruger man det ander steder.
2. er det virkelige så specille stænger for mig at se er den bare en lang teleskop stang med en maget lav kaste vægt. bare hvad i selv mener og ikke et youtube svar plz. det har jeg nemlig set.
tak for et dejligt forum og håber i kan hjælpe.

jeg syntes det ser sjovt ud det Tamarella men tror ikke det være noget for mig hvis det kun er til P/T.



Svar:
Besked fra: johs33
Posteringsdato: 24 Mar 2018 kl. 19:19
er der virkelig ikke en der kan svare på dette ???
m.v.h. johannes


Besked fra: René H.N.
Posteringsdato: 26 Mar 2018 kl. 13:00
jeg har ikke haft en egentlig tremarella stang, men en quantum magic trout shorty I

det er en speciel stang, den har en kastevægt på 1-3 gram og er 9' lang. De andre er oftest 4 meter og med samme lave kastevægt. Jeg brugte min til et par put and take ture, og derefter til et par ture til åen, men den meget bløde stang gør det svært og have kontrol over situationen, så jeg valgte og give den til en mere inkarneret put and take fisker

hvad fiskeri har du tænkt dig og anvende stangen til Confused

ud over put and take ville jeg også tro de er fine til eksempelvis mindre fisk som skaller med prop og toastbrød, men derudover vil jeg tro der er meget begrænset anvendelighed i stængerne




-------------
med venlig hilsen
René Carlsen


Besked fra: johs33
Posteringsdato: 27 Mar 2018 kl. 19:55
Det var også til lidt fiskeri i åen efter ørred og andet men det er ikke store fisk . 



Besked fra: René H.N.
Posteringsdato: 28 Mar 2018 kl. 17:24
Citat: johs33

Det var også til lidt fiskeri i åen efter ørred og andet men det er ikke store fisk . 

jeg er personligt ikke til de meget lange stænger, og til fiskeri i de fleste åer ville jeg mene at 13 fods stænger med kastevægt op til 5 gram ikke er det bedste redskab 

der ville jeg nok hellere vælge en ul eller letspin stang på 8-10 fod alt efter åen og din foretrukne længde.

hvis det er fordi det skal være så let som overhovedet muligt så ville jeg kigge på quantum magic trout shorty i enten 9' eller 10' Clap


-------------
med venlig hilsen
René Carlsen


Besked fra: johs33
Posteringsdato: 06 Apr 2018 kl. 06:59
tak for svaret Rene.
ja du har nok ret men jeg har nu købt et par af disse stænger og det skal prøves efter ørrede. men jeg kan godt se de er meget bløde og du har sikkert ret i det bliver svært.


Besked fra: lunde
Posteringsdato: 06 Apr 2018 kl. 23:07
hej johannes. jeg ville vælge nogle helt andre stænger så som tenkara stænger dem kan du bruge til åen efter ørred  de findes i alle længder og styrker jeg har dem selv fra 1,8 meter til 7,5 meter ,gå ind på yuotube og se videoer fra danske åer om tenkara fiskeri det er smadder hyggeligt fiskeri  og utroligt simpelt og det virker. mvh. leif lunde.ps . tenkara fiskeri er oprindeligt en tusind år gammel japansk fiskemetode så prøv det du kommer ikke til at fortryde det . mail adresser tenkara usa.com 



Print side | Luk vindue