Print side | Luk vindue

Fangstgaranti

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fiskevand
Forum navn: Jylland
Forum beskrivelse: Put & Take fiskeri i jylland
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51524
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 20:49


Emne: Fangstgaranti
Besked fra: bjar1525
Emne: Fangstgaranti
Posteringsdato: 08 Jul 2018 kl. 09:41
Vi er en flok fra en institution der skal i put and tale sø i forbindelse med et fællesarrangement vi skal have op at stå - i Esbjerg - Varde området + 50 km - er der nogen steder hvor der er fangstgaranti og hvor man betaler for hver fisk man hive op fx



Svar:
Besked fra: blep
Posteringsdato: 11 Jul 2018 kl. 13:05
Er I en større flok, så prøv evt. at tage kontakt til ejeren af søen først. Det kan være at I kan lave en fornuftig aftale om prisen.
Fangstgaranti tror jeg desværre ikke du kan finde nogen steder :p


Besked fra: folp
Posteringsdato: 11 Jul 2018 kl. 17:06
Den største " fangstgaranti" vil nok være hvis i kunne hyre en lokal guide i PT fiskeri ,der kunne vise nogle gode teknikker og agn til det vand,og hvordan det fiskes.


Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 12 Jul 2018 kl. 19:32
Selvom det ligger lidt udenfor rækkevidde, synes jeg det kan være turen værd at køre til Lundum Lystfiskersø. Den ekstra vej vil nok ikke føles lang i det smukke landskab og fiskesøeerne er ganske smukt beliggende. 

Dér findes faktisk fangstgaranti. For børn i speciel sø og for også voksne på fiskekortet inkluderet fangst i "børnesøen". En mindre sø med lidt større tæthed af mindre fisk. Hele stedet er et regulært og velbesøgt P&T. Velfungerende som det er, er alt iorden med mængde af fisk, naturoplevelse, socialt samvær med følelsen af der alligevel kan være plads nok. Mange opsøger stedet for fiskeri efter fisk man kan se og det plejer der at være god mulighed for. Specielt for tiden hvor det ikke regner meget skulle det være optimalt.

Jesper der har det, er en god mand. Ville tro at en snak med ham måske kunne opfylde jeres ønsker bedre.

Lignende som dette findes måske tættere på jer. Men dette var hvad jeg kender til. Måske værd at overveje.  



Print side | Luk vindue