Print side | Luk vindue

Hardy Fibalite 8 fod

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51783
Udskrevet den: 29 Mar 2024 kl. 00:43


Emne: Hardy Fibalite 8 fod
Besked fra: HSJ
Emne: Hardy Fibalite 8 fod
Posteringsdato: 20 Sep 2019 kl. 16:43
Hej Forum 

Jeg har idag været ude og prøve min sidste nye Hardy Spinnestang, en 8 fods Hardy Fibalite altså en glasrør stang. 

Jeg har længe været på udkig efter stangen, faktisk lige siden jeg læste Jesper Fohrmanns meget fine og detaljeret beskrivelse af netop denne Hardy serie i en tidligere tråd her på sitet. Jeg bemærkede mig, at han skrev noget i retning af perfekt til multihjul, den letteste af de to 8 fods modeller i serien, med en lidt toppet aktion stadig stærk kaster perfekt med Toby 20gr. 
Jeg fisker ofte med mulihjul og mit standart fiskeri fra kysten ligger også omkring de 20gr (af flere årsager).

For det første er alle de ting Jesper Formann skrev nøjagtig det samme som jeg oplever med stangen, derudover er den en æstetisk nydelse at se på med den smukke Bundup og metal hjulholder og broringe. Det vilde er, at stangen er super let selvom den er lavet af glasfiber, men ved nærmere eftersyn kan jeg konstatere at den er forholdsvis tyndvægget. Mit højt elsket Ambassadeur UltraMag XL plus altså LH passer som fod i hose og virker som skabt til stangen både æstetisk og praktisk (tak i øvrigt Julius for hjulet). Jeg kastede med en Bornholmerpil og det kørte bare og den korte og lette stang blev nærmest en forlængelse af min arm. Hvis jeg skulle få lyst til at sætte et fastspole hjul på er jeg sikker på at et Cardinal 54 eller et Suveræn 1000/2000 vil virke super 
og så ikke et ondt ord om Suveræn hjulet Smile Jeg kan varmt anbefale stangen til jer der sætter pris på samme fornemmelse, lyst og behov.

God weekend 
Henrik    



Svar:
Besked fra: Lars Rens
Posteringsdato: 20 Sep 2019 kl. 19:47
Hej Henrikm du har fulsdtændig ret i dine udtalelser - denne og de andre Hardy stænger i den serei er pragtfulde stænger klar til mange dejlige oplevelser . Mvh Lars


Besked fra: fishmadman
Posteringsdato: 21 Sep 2019 kl. 07:43
Den Hardy glasstang er bare fantastisk - til multi - det er 8 ⅕ der er perfekt valg til fastspole ... synes jeg

En dag skal vi tage en vintage snak om Hardy’s letspinstænger ... der er stænger i særklasse - som bare står og står i skabe rundt om i Danmark ....de keder sig (:

Venligst Jesper


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 21 Sep 2019 kl. 10:53
 Hej Begge

Jesper det kunne være en meget spændende snak, jeg er stadig helt oppe at køre hvor fed den omtalte stang erSmile
VH
Henrik


Besked fra: JAL
Posteringsdato: 21 Sep 2019 kl. 11:22
Hej Henrik 
Det lyder da til at jeg må få fat i sådan en stang. Jeg er ellers også utroligt glad for din 7' no.1 og bruger den ofte med et Ambassadeur 1500c eller 2500c og kastevægte ned til et par gram! Jeg synes dog at mit UltraMag XL plus LH arter sig bedst med kastevægte der ligger lidt højere end den stang er rigtig god til. Så nu må jeg jo lede efter ovennævnte model LOL 
Og så er det jo super fedt at læse at du bruger hjulet - det er simpelthen for godt til at have liggende i en skuffe uden at blive brugt. 
K&B
Julius 




Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 21 Sep 2019 kl. 13:40
Hej Julius

Godt at høre at du får brugt 7` no 1 med de eneste rigtige hjul Ambassadeur 1500C og 2500C. Som sagt, hvis du vil have det optimale ud af dit Ultramag XL plus LH skal det sidde på 8 foden, for at citere en nu desværre afdød legende Kurt Malmbak Kjeldsen
 " det er en formidabel kombination" 
VH
Henrik


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 23 Sep 2019 kl. 20:11
Glem ikke de andre - f.eks. 7' som også er en brilliant stang, og så den sjove 6'1½" der fra start af endte so  en skuffelse - den var blød, og man kunne simpelhen ikke kroge fiskene. Men med de nyere ikke elastiske liner har denne lille lækre sag fået et nyt liv.
Brugte ' som kyststang i mange år. 7' og 6' 1½" er med på søerne. Gerne med klassiske - små Mitchel ell. DAM Microlite  eller lign.



Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 24 Sep 2019 kl. 10:10
Hej Heinz
Helt enig jeg bruger selv 6,1 1/2 i fjorden om vinteren med et Ambassader 1601C eller et Cardinal 52 med fletline og en 6gr Gladsax wobler.Smile
VH
Henrik


Besked fra: Lundberg
Posteringsdato: 27 Sep 2019 kl. 23:47
Meget interessant med alle Jeres betragtninger omkring disse ældre Hardy rørstænger, jeg har netop overtaget al grejet fra en navnkundig lystfisker, som desværre døde i sommers og her er alle de omtalte stænger 6,1 1/2', 7' i både 5/6 lb og 7/8 lb, 8' og 8 1/2', - spændende.


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 28 Sep 2019 kl. 15:45
Hej...
Er der nogen der ved hvilken beviklingtråd (farve no. + fabrikat) der evt. skal bruges
til en rep. af et øje på disse gode stænger ?
Den der er brugt på min 7" 5/lb er en lys grøn/gul m/ rød pynteviklinger.  Wink


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 28 Sep 2019 kl. 21:32
Hej Lundberg

Ja dem skal du gi en chance de er super.

Hej Milton
Jeg har selv søgt forgæves men fandt noget der kom tæt på.

VH
Henrik


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 29 Sep 2019 kl. 09:45
Og hvad var det du fandt Henrik ?  Wink


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 29 Sep 2019 kl. 17:37
Hej Milton
Den grønne står der nr 867 den er ikke fra Gudenbrod, den gule er mærkatet faldet af, begge er fra Korsholm. Da jeg var meget usikker på nuancen valgte jeg at skifte på alle øjer. Hvis det kan hjælpe dig kan jeg sende et billet af dem.
VH
Henrik


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 30 Sep 2019 kl. 11:36
Hvad ville 7 fods stangen og en 6'1½ fods stangen indbringe på auktion tror aldrig de er brugte inc kvittering og garanti på dem begge to 


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 30 Sep 2019 kl. 15:53
Hej Henrik....
Du må gerne sende et foto af begge beviklingstråde, - gerne sammen med så
mange oplysninger som muligt.  Wink


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 30 Sep 2019 kl. 15:53
Henrik...
Du må gerne sende til min private mail......


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 30 Sep 2019 kl. 18:21
Hvor finder jeg din private mail?
/Henrik


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 30 Sep 2019 kl. 19:33
jeg tror du kan finde den under AKTIVBRUGER eller MEDLEMMER.
Ellers bare send her i forum, det kan være andre har interesse også.


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 01 Okt 2019 kl. 18:21
Hej Milton
send mig en PM med din mail I så sender jeg billeder det andet er tilsyneladende for svært for mig.




Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 01 Okt 2019 kl. 18:23
Hej Igen
Ja så er Hardy Fibalite 8,5 fod også i husSmile jeg er vild med glasstænger de kan sgu noget andet.
/Henrik


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 01 Okt 2019 kl. 20:39
Har sendt en pm til dig Henrik.   Wink


Besked fra: HSJ
Posteringsdato: 01 Okt 2019 kl. 21:05
Har sendt billeder
/Henrik



Print side | Luk vindue