Print side | Luk vindue

Auktioner

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51806
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 21:02


Emne: Auktioner
Besked fra: lektoren
Emne: Auktioner
Posteringsdato: 19 Nov 2019 kl. 19:07



Svar:
Besked fra: lektoren
Posteringsdato: 19 Nov 2019 kl. 19:19
 Det er ikke nemt at manøvrere i det her, men lad det nu være.
Hvis I gør jer umagen at kigge under afsluttede auktioner, så er der noget, der umiddelbart springer i øjnene : nemlig at et meget stort flertal af auktioner ikke har modtaget nogen bud overhovedet. Der er to oplagte forklaringer. Den ene dækker de ad nauseam gentagne udbudte sekunda flueliner/forfang, og den anden dækker en masse andre ting, som er udbudt med, ærligt talt, latterligt høje minimumsforventninger. Det sidste støder frontalt med princippet i en auktion - altså at man frembyder en vare og så ser, hvad markedet er for den.
Tag jer lige sammen og til småkøbmændene : Find et andet sted at frembyde end auktioner !


Besked fra: FFFH
Posteringsdato: 20 Nov 2019 kl. 10:58
Enig omkring de evige gentagelser, af de samme auktioner. Spild af tid...

Men med hensyn til priserne, så er det vel op til sælger, at sætte en mindste pris på sit produkt. Det gør man på mange auktionssites. 
At de så ofte er alt for høje (og det er vi enige om), er jo egentlig sælgers problem, da det jo så bare ender uden et salg.

//Kim



Besked fra: Rasmus Elvekjær
Posteringsdato: 20 Nov 2019 kl. 17:34
Citat: lektoren

 Det er ikke nemt at manøvrere i det her, men lad det nu være.
Hvis I gør jer umagen at kigge under afsluttede auktioner, så er der noget, der umiddelbart springer i øjnene : nemlig at et meget stort flertal af auktioner ikke har modtaget nogen bud overhovedet. Der er to oplagte forklaringer. Den ene dækker de ad nauseam gentagne udbudte sekunda flueliner/forfang, og den anden dækker en masse andre ting, som er udbudt med, ærligt talt, latterligt høje minimumsforventninger. Det sidste støder frontalt med princippet i en auktion - altså at man frembyder en vare og så ser, hvad markedet er for den.
Tag jer lige sammen og til småkøbmændene : Find et andet sted at frembyde end auktioner !



GODT SAGT - Meget enig

-------------
Mvh Rasmus Elvekjær


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 21 Nov 2019 kl. 14:44
Selv Lauritz.com har en mindstepris...
Auktionspriserne på 123nu er meget lave i forhold til tilsvarende på ebay eller svenske tradera.


-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Lundberg
Posteringsdato: 21 Nov 2019 kl. 18:31
Det er da helt rigtigt ganske irriterende med alt det kineser-import grej som kastes på, - ligesom det vel er op til fremlægger, hvad man tror om prisniveau, - hvis forkert ingen bud.
Men det der vil være meget mere interessant er, at dybest set er 123nu en ganske behagelig markedsplads, som generelt alene omfatter lystfiskergrej og dertil knyttet. Vi burde gøre mere for at fremme denne for vores interesser - gode markedsplads, så skal vi ikke, for at få den op i kardance, bestræbe os på at brede kendskabet og så placere nogle gode udbud, - samtidig med vi er observante bydere, for kan vi få hævet alle niveauer, kommer logisk nogle positive "ringe i vandet" så lad os sætte i gang!


Besked fra: FFFH
Posteringsdato: 21 Nov 2019 kl. 18:50
Det er sådan set rigtig nok Lundberg. Udfordringen er bare, som jeg ser det, at mine auktioner drukner i alt det, som du, kalder "kineser-import grej", som udbydes gang på gang. Modsat ringe i vandet, bliver det nemlig til en ond spiral, som gør at der ikke er så mange auktioner som tidligere - det fører så til færre besøgende, og et mindre aktiv forum. Jeg besøger i hvert fald ikke dette site så ofte som tidligere.

Mvh.Kim


Besked fra: Rasmus Elvekjær
Posteringsdato: 22 Nov 2019 kl. 16:55

Jeg er helt enig med dig Kim. Det er en "ond spiral" som du siger, at når det drukner i kinagrej, så gider man ikke bruge tiden her. At der er nogle der er små-købmænd og vil tjene en skilling på at sælge lidt discountgrej, er fint, men det er formen - det er spam af 20 ens annoncer i række så man skal bladre rundt. Besværligt, hvis man lige hurtigt skal have et overblik på sin smartphone. Hvorfor laver vedkommende ikke bare en brugt annonce som han ligger op engang ugentligt. I denne annonce kan han så skrive alle de kina liner og forfang han har og priser. Det er jo reelt alligevel ikke auktioner - det er en joke. Jeg tror aldrig jeg har set nogen forfang eller liner få mere end et enkelt bud, hvorfor skulle man byde om kap om det? når samme produkt kan fås uden andet bud samme dag. Det spam er tydeligt spam og det er ærgerligt, det ødelægger lysten til at bidrage positivt, ved selv at tilbyde grej til billige auktioner. Jeg syntes faktisk denne website var god tidligere og egentlig bedre til auktion og sådan end facebook. Ville være skønt hvis dette var stedet og man ikke skulle orientere sig i 3-4 forskellige facebook grupper. Hvis det kinagrej forsvandt, så tror jeg også folk ville engagere sig mere her og vi kunne få en "god spiral" og forhåbentligt kunne det blive bedre igen.

-------------
Mvh Rasmus Elvekjær



Print side | Luk vindue