Print side | Luk vindue

Stør på flue?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51816
Udskrevet den: 19 Apr 2024 kl. 20:53


Emne: Stør på flue?
Besked fra: Tnb69
Emne: Stør på flue?
Posteringsdato: 04 Dec 2019 kl. 18:41
Nogle der har erfaring med at fange står på flue? Evt med lidt "snyd" i form af duft spray eller boilies istedet for flu



Svar:
Besked fra: fishmadman
Posteringsdato: 04 Dec 2019 kl. 19:15
Lasse - fluefiskere snyder IKKE med spray <%)(((((><


Besked fra: hindsgavl
Posteringsdato: 05 Dec 2019 kl. 10:29
Hmmm.
Er det blot fordi du vil have evt. fight på fluestangen, må det kunne lade sig gøre at fastgøre en boilie på en krog, og så få den placeret i vandet. Den behøver jo ikke nødvendigvis så langt ud. Træk line af hjulet, og så brug en slangebøsse, sejl den ud med bellyboat, elles kast så langt du kan.
Et fluekast skal du nok ikke regne med lader sig gøre, med mindre du laver en form for flue en stør kan lide.
Du skal jo også have en synkeline på hjulet, så du kommer ned i vandet.

Omstændigt projekt, men ikke umuligt.
Glæder mig til at høre mere


Besked fra: high_tower
Posteringsdato: 05 Dec 2019 kl. 13:14
Mon ikke det er muligt 🤔🤔🤔

Ved at der er flere der har fanget karper i lammefjords kanalerne, så det er bare om at knække koden til stør 👍

Jeg glæder mig til at se/høre mere om projektet 💪🏻


Besked fra: Thomas Brinck
Posteringsdato: 19 Dec 2019 kl. 23:37
Jeg havde selv engang et projekt sammen med en ven med at fange helleflynder på flue. Købte grej, arrangerede tur med båd m.m. Prøvede under perfekte forhold, og fik også et par små. Bådsmanden med sin lille pilkestang fik bare ti gange så mange- og større.
Jeg måtte konkludere, at man godt kan fange helleflynder på flue, det er bare en elendig metode. 
Jeg er selvfølgelig vant til, at spinnefiskere herhjemme jævnt hen fanger mere end jeg gør på fluen, og det gør mig (næsten) intet. Men dette blev for grelt, og jeg har ikke prøvet siden.
Må det ikke gå dig ligeså!
VH Thomas


Besked fra: Skarvbassen
Posteringsdato: 20 Dec 2019 kl. 15:05
Så engang en mand i Mariager fange sin egen gravhund i bagkast på rejeflue. Vild fight. Synes det var lidt synd for hunden. Det var ikke egentlig release, for han bandt den til et træ derefter.Smile



Print side | Luk vindue