39 online nu |  Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25612 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

kilde :lystfiskerhjørnet
den oversete sø
Tirsdag d. 15 juli 2008 - af  per  Læst 3159 gange.
Den oversete sø

Gennem de sidste 4 år havde der været mange undskyldninger for ikke at fiske i vores ”gamle” vand, men nu skulle det være, selvom vi de sidste 7 år ”kun” havde fanget en karpe over 10 kg.

Vi fodrede godt med 14 mm boilis og ørredpiller et par gange, for måske at ha mere held i sprøjten.

Vi ankom til søen omkring kl 21.30 hvorefter vi begyndte at sejle vores tackler ud, pga. siv, væltede træer og åkander, havde vi begrænset vores oppakning til 4 stænger, som vores nye mand i lystfiskerHjørnet Martin Johannsen (M.J) havde rigget til, 2stk 14mm pro logic kiwi boilis, fisket på et stiff rigg forfang, over et tæppe af ørredpiller, var metoden som skulle vise sig at give pote.

Da jeg havde sejlet det sidste tackel ud og var på vej op af båden, kun ca 60 sek. efter sidste fodring, var der bid på netop den stang, og den kørte på fuld skrald, så det var jo heldigt, at M.J stod tæt på stængerne og pillede næse, hurtigt fik han, dog med noget besvær, hevet fingeren ud, og knaldet til fisken, som var på vej med fuld tryk, mod åkanderne, han fik bremset fisken, og kort efter kunne vi lande en flot spejler på hele 11.1 kg.

Kvarter efter, havde jeg sejlet tacklet ud, og vi var igen klar, og selvom M.J stod klistret til stængerne med fingeren i næsen, skete der ikke mere.

01.15 bliver drømmen om, det næste besøg på city pizza, revet væk af en konstant hylen fra bidmelderen, en stor fisk har taget agnen, på samme stang som før, og efter ca 10 min kunne vi nette en 13.2 kg tung spejlkarpe..!!

Vi var meget tilfredse, så vi valgte ikke at bruge båden, men kastede bare tacklet ud igen.

Denne gang når vi ikke at falde i søvn, en af de andre stænger, havde valgt at være med, og kørte nu på fuld skrue, ind i nogle siv, men M. J var hurtigt over den, og har kort efter, fisken under kontrol på åbent vand, men 2 sekunder efter vælger fisken at lave et monster udløb, på trods af den forkert indstillede bremse, som er spændt 100 %, men fisken er stærk og tager alligevel ca 10 meter line, hvor vandet står af spolen, så man skulle tro det var løgn, 15 min senere, landede vi en skæller på 11.5 kg.

Taklerne bliver hurtigt kastet i suppen, og for at gøre en lang historie kort, lander vi over de næste 5 timer, 3 fisk mere 7.4kg 8.6kg og 9.1kg, vild nat.

Der kommer ikke til at gå 4 år, før vi tager af sted igen.